Obszary zastosowań

Żegluga

Przemysł morski jest podatny na zanieczyszczenia paliwa, częściowo ze swej natury, jest tam w końcu woda bardziej obecna niż w jakimkolwiek innym przemyśle, ponieważ statki mogą mieć do czynienia z różną jakością paliwa, dostawaniem się zakażonego paliwa, dużymi różnicami temperatur i surową pogodą (mieszanie się osadu na dnie zbiornika z paliwem).

Z naszego doświadczenia wynika, że to przemysł morski jest najlepiej poinformowany o problemie z zanieczyszczeniem paliwa, ale nasze doświadczenie pokazuje także, z paroma wyjątkami, że większość statków pozostaje bez ochrony.

Niektórzy kapitanowie, inżynierowie dodają do paliwa biocydów, dodatków chemicznych, a te często robią więcej krzywdy niż dobrego ponieważ może to utleniać paliwo (tworzą się duże ilości osadu), co jest niebezpieczne w obsłudze i daje efekt przez bardzo krótki okres czasu. Co więcej, nie radzą sobie z głównym problemem zanieczyszczenia w zbiorniku, który będzie wciąż obecny, gotowy by być zassanym do układu paliwowego.Wewnątrz typowego zbiornika paliwa występują warstwy zanieczyszczeń, paliwo pobierane jest z zazwyczaj z kilku centymetrów zbiornika. Problem pojawia się wpływając na wzburzone wody, można łatwo zauważyć jak osad, woda, biomasa itp. mogą być wciągnięte do rury zasilania silnika.

Jako przykład poniżej jest typowy raport z RNLI

"

RNLI Stacja łodzi ratunkowych St Davis , 3 sierpnia 2004 ALB Relacja Prasowa

We wtorek 3 sierpnia 2004 roku o 19.50  łódź ratunkowa St. Davids pod wodzą sternika Malcolma Graya wyruszyła na pomoc 24 kabinowemu krążownikowi "Catania", który doznał całkowitej awarii silnika z powodu zanieczyszczenia paliwa. Wypadek miał miejsce w St. Brides Bay, natomiast statek miał jedną osobę na pokładzie – 75 letniego starszego pana o imieniu Doug Fooman.

Feralna podróż która rozpoczęła się w Brixham, Devon i zmierzała ku wschodniemu wybrzeżu Szkocji była pełna utrudnień i podczas jej trwania odnaleziono kilka pontonów ratunkowych. Łódź ratunkowa wzięła poszkodowanych na hol do portu Nayland gdzie dokonano odpowiednich napraw.

Łódź ratunkowa wróciła do stacji o 2.10 nad ranem.

Załoga : Malcolm Gray, Michael Phillips, David John, Jestyn Martin, William Chant, Ian Gray, Nicholas Phillips

Ratownicy: Henry Griffiths, David Griffiths, John Bateman, Robin Copley

Turbiny paliwowe

Szacuje się, że 4-8% wszystkich generatorów silnika diesla zawiedzie każdego roku z powodu zanieczyszczenia paliwa.Podczas eksploatacji instalacji 50% wszystkich generatorów silników diesla doświadczy porażki. Nawet w Przemyśle Energetyki Jądrowej 2% porażek generatorów silników jest akceptowalne. System czuwających generatorów silników nie zawsze wykazuje te porażki, ponieważ nie występują zbyt często".

Badania te zostały przeprowadzone i informacje przekazane przez jednostki stowarzyszone w Instytucie Paliwowych i Gazowych Turbin.

Droga do czyszczenia efektywnej energii jest niezbędna do utrzymania delikatnej równowagi ekologicznej ziemi.

Od paliwa do generowania energii jest dobrze ustalona procedura. Jednak efektywność jest codziennie tracona poprzez niskiej jakości paliwo, nieefektywne spalanie i uszkodzenia elementów.

Wielka Brytania zużyła równowartość 226 milionów ton paliwa aby wygenerować potrzebną w 2007 energię. Wyobraź sobie jak dużo z tego paliwa jest marnowane przez nieefektywne spalania w turbinach.

Zanieczyszczenia mogą trafić do paliwa podczas procesu produkcji, transporcie magazynowym albo nawet podczas użytkowania. Na przykład woda morska może dostać się do paliwa podczas transportu oceanicznego, może powstać zakażenie bakteryjne i szlam, natomiast osad i drobne materie obce są niemal nieuniknione.

Zanieczyszczone paliwo może uszkodzić turbiny, zanieczyszczenia w oleju zwiększają ryzyko korozji łopatek turbiny. Zmniejsza to znacznie żywotność turbiny i jej układu paliwowego, a także zmniejsza jej pojemność, a tym samym przyspiesza remont.

System czyszczenia paliwa WASP jest jedynym urządzeniem do czyszczenia paliwa na rynku, który oferuje rozwiązanie wszystkich problemów związanych z zanieczyszczeniem, przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnej jakości przechowywanego paliwa.

To samopompujące, zautomatyzowane rozwiązanie nie tylko utrzymuje paliwo w nieskazitelnym stanie, ale także podniesie efektywność twoich turbin poprzez zapewnienie konserwacji systemu paliwowego. Lepsza wydajność i niezawodność są bezpośrednim rezultatem lepszego zarządzania paliwa w ten sposób.

Typowe oszczędności osiągnięte poprzez usunięcie zanieczyszczeń z paliwa :

  • zwiększenie żywotności ostrza turbiny nawet o 75%,
  • zwiększenie okresu serwisowania ze standardowego 4-6 lat na 12 lat,
  • zredukowanie straty mocy turbiny paliwowej z 7% do 2%,
  • redukcji kosztów związanych z wymianą elementów turbiny (np. pompy, dysze, uszczelki itp.).
Cechy zestawu W-PFS Korzyści dla przemysłu turbin paliwowych
Usuwanie zemulgowanej wody 99% w skali SAE J1488 wyjątkowo wydaje przetwarzanie paliwa
Usuwanie swobodnej wody 99% w skali SAE J1488 niższe koszta utrzymania
Dla wszystkich średnio destylowanych paliw mniejsze zużycie paliwa
Wydajność do 378 lit/min 922,680lit/godz.) dłuższa żywotność silnika
Usuwanie cząstek stałych 2-3 mikronów abs Mniej spalanego paliwa oznacza mniejszą emisję
Wydajność zanieczyszczeń B5 = 100 ekonomia oznacza mniej spalonego paliwa

Awaryjne / czuwające generatory

Argument przemawiający za awaryjnym generatorem nie jest trudny do podania. Firmy, biura rządowe, szpitale, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej itp. wszystkie one posiadają je na wszelki wypadek. Co jeśli potężny sztorm odłączy zasilanie, co jeśli powstanie pożar na skutek okolicznych linii zasilających, roboty drogowe mogą zakłócić zasilanie i najprostszy fakt, że możemy nie mieć wystarczająco dużo energii w stosunku do naszych potrzeb, wszystkie przyczyniają się do wymogu awaryjnego generatora.

Jeśli posiadasz systemy zasilania awaryjnego muszą one być chronione, musisz mieć pewność że cokolwiek się stanie twój system będzie wciąż działał, wbrew światu zewnętrznemu.

Tacy Klienci wydają setki tysięcy funtów w celu ochrony swoich obiektów w przypadku awarii zasilania, a jednak zdecydowana większość z nich ignoruje jakość paliwa w zbiorniku.

Niedawny przykład z którym rozpatrywaliśmy był dla firmy telekomunikacyjnej. Mają około 50 000 litrów paliwa dla takich awaryjnych generatorów, przechowywanego w 2 zbiornikach. Nie byli pewni jak stare było paliwo ale byli wystarczająco pewni by stwierdzić że jego jakość była testowana wcześniej niż 3 miesiące temu.

Krócej niż godzinę później, jeden z naszych systemów czyszczenia odciągnął dobre 5 litrów szlamu i wody z jednego małego odcinka jednego zbiornika.; Szacujemy, że próbowaliśmy oczyścić około 1500 litrów paliwa w tym czasie, czyli około 0,3% paliwa było albo ciałami obcymi albo wodą.; Przy 50 000 litrach oznacza to że mogłoby być więcej niż 150 litrów zanieczyszczeń; taka ilość dla ich poprzedniego testu dała paliwu pozytywną opinię.;

Taki poziom zanieczyszczeń prowadzi do utleniania się paliwa, i pozwala rozprzestrzeniać się infekcji bakteryjnej (zobacz w dalszych częściach dokumentu ) oraz może doprowadzić do takiego stopnia uszkodzenia paliwa że stanie się ono bezużyteczne. Ponadto, jeśli te zanieczyszczenia trafią do głównego systemu, mogą zatkać w krótkim czasie filtry, pozbawiając silnik paliwa. Jeśli filtry nie będą w stanie ich powstrzymać to bez wątpienia spowodują one istotne jeśli nie całkowite uszkodzenia generatora silnika.

Jaki jest sens posiadania generatora jeśli nie będziesz w stanie utrzymać jedynej rzeczy która sprawia że działa? Czyszczenie paliwa jest niezbędne, bez niego nie tylko ryzykujesz w co zainwestowałeś w generatora, ale zdajesz się w pełni na swojego dostawcę energetycznego. Rozważ to, ile pieniędzy może stracić twoja firma podczas 5 minutowego braku zasilania?

Zbiorcze zbiorniki paliwa

Paliwo z czasem się degraduje , tworzy osad, utlenia się, jest podatne na działanie wody, może być zarażone bakteriami albo grzybami i może się tworzyć w nim szlam. Każdy z nich może przysporzyć użytkownikowi paliwa kłopotów, ale wszystkie one występują w zbiorczych zbiornikach paliwa.

Tak jak w opisie aplikacji dla żeglugi, są to warstwy zanieczyszczeń które tworzą się na dnie zbiorczych zbiorników, i to one mogą spowodować najwięcej problemów.

Niezależnie istnieje niebezpieczeństwo zanieczyszczenia paliwa daleko od portu, ze względu na podniesiony poziom zanieczyszczeń w paliwie. Jednakże główny problem nie tkwi tyle w samym zbiorniku co w tym co do niego trafia . Albo ujmijmy to inaczej :

Czyść paliwo w zbiorniku chroń cały system.

Na dnie zbiornika z paliwem, można zazwyczaj znaleźć szlam i wodę , jedno i drugie jest problemem który musi być rozwiązany. Raz wprowadzona poprzez słabą wentylację, bądź kondensację, woda tworzy odpowiednie warunki dla wzrostu mikro organizmów, od tego momentu wzrost tych organizmów jest nieunikniony chyba że zostanie powstrzymany.

Na domiar złego, jednym z produktów ubocznych takiej infekcji jest woda z rozpadu hydro węglowodorowej cieczy. To oznacza że raz rozpoczęty cykl wzrostu bakterii/mikroorganizmów jest prawie jak model perpetum mobile. Infekcja potrzebuje wody do rozwoju, produktem ubocznym infekcji jest woda tak więc więcej zanieczyszczeń rośnie, generując więcej wody i tak w kółko.

Szlam znaleziony w zbiornikach jest pierwszą oznaką dla użytkowników przy wykryciu infekcji paliwa ; jednak to nie infekcja jest typowa ale raczej produkt uboczny infekcji, myśl o tym jak o zjadanym hydrokarbonie i innych odpadach. Szlam jest zazwyczaj ciemnobrązowy lub czarny, ma woskową fakturę i brzydki zapach (zapach zgniłego jajka jest najczęstszym opisem).

Zakażenie kiedy raz dostanie się do zbiornika może w nim trwać uśpione przez wiele lat. Potrzebuje jedynie odpowiednich warunków do kiełkowania i wzrostu.

Jest to woda (aby w niej żyć), odpowiednia temperatura (10-40 stopni C) i źródło pożywienia (węglowodory paliwa).

Jeśli jeden z tych czynników nie występuje, wtedy infekcja nie może rosnąć, jednakże może pozostać uśpiona na przykład na suchych bokach zbiornika. Wystarczy zmoczyć wodą ściany a znów zaprosisz infekcje.

Tak więc podsumowując woda, szlam i inne zanieczyszczenia są obecne w większości jeśli nie we wszystkich zbiornikach. Ich usunięcie jest niezbędne aby ochronić zbiornik przed korozją, ale także aby chronić zbiornik tak aby nie zaopatrzył systemu w skażone paliwo.

Czyszczenie paliwa w zbiorniku jest najprostszą drogą do osiągnięcia tego celu.